זוכרים את פרויקט פיתוח האינטרנט האחרון שלכם? עברתם על התקציב, התפוצצתם על פני תאריכים והייתם מתוסכלים כמעט מכל המעורבים בשלב מסוים.
החדשות הרעות? זה היה יותר מדי.
החדשות הרעות באמת? זו כנראה הייתה אשמת הצוות שלכם.
לרוב המנכ"לים יש תפיסות שגויות קשות לגבי פיתוח אתרים. זו בעיה, מכיוון שעסקים נשענים יותר מתמיד על נוכחותם המקוונת.
מנכ"לים בחברות בכל הגדלים נאבקים עם זה. הנה שישה מיתוסים שרוב המנכ"לים נאבקים איתם:
- פיתוח אתרים זה קל.
לקוחות בדרך כלל מבקשים אתר "פשוט" בן 20 דפים עם הגדרת כניסה, תשלום מקוון, בלוג ווידג'טים אחרים.
אתרים כמו פייסבוק וקרייגסליסט אולי נראים פשוטים, אך עבודת הפיתוח הנחוצה דורשת זמן רב והיא מסובכת מאוד. הדבר המוזר הוא שככל שהעיצוב פשוט יותר, לעתים קרובות האתר יקר יותר. חלק מהבקשות שנראות קטנות, עשויות להיות כרוכות בעבודות פיתוח מסובכות שמחייבות ימי תכנות רבים.
- כולם צריכים להיות מעורבים.
במקום לארוז את כל הצוות לחדר ישיבות כדי להעלות רעיונות, הזמינו רק את האנשים שאמורים לעשות את העבודה. ערכו את אסטרטגיית התוכן שלכם, נכסי המותג, היעדים העסקיים וזרימת המשתמשים שלכם. אל תבזבזו זמן בבחינת תכנון טכני מעמיק, ארכיטקטורת מסד נתונים, פריסות, עיצובים או ווידג'טים.
- אתרי אינטרנט הם מצרך.
עם כניסתן של תבניות באתרים כמו 99designs, אנשי עסקים רבים מביעים תפיסה שגויה שעיצוב אתרים הוא מצרך זול.
ניצול של תבניות שנוצרו כבר עשוי לעבוד עבור חברות מסוימות, אך עבור אלה הרציניות בנוגע למותג והנוכחות המקוונת שלהן, אלטרנטיבות כאלה לא יספיקו לטווח הארוך.
קחו למשל את אתר האינטרנט שלכם כהשקעה והקדישו לו את המשאבים המתאימים. מצאו צוות מעצבים שמבין את העסק שלכם, שאלו את השאלות הנכונות ויהיו לכם לקוחות מאושרים. צוות טוב יעזור לכם לנהל את היעדים שלכם יחד עם התקציב ולמצוא פתרונות מיטביים. זה אולי נראה יקר, אבל ההחזר על ההשקעה יהיה שווה את זה.
- לאחר בניית האתר, הסתיימה העבודה.
פיתוח אינטרנטי אינו פעילות שמבוצעת פעם אחת. לאחר שהאתר שלכם יושק, יהיה עליכם לתחזק אותו. לחברות בינלאומיות רבות יש צוותים שעובדים מסביב לשעון ומפקחים על האתרים שלהם כדי להבטיח שיעבדו ללא תקלות.
גם אם אתר האינטרנט שלכם אינו מטפל בנפח תנועה גבוה במיוחד, אתם עדיין זקוקים למישהו שיעקוב אחר הפונקציונליות שלו. תזדקקו גם לעדכוני אבטחה ותוכן חדש למטרות SEO. ניתן להשיג שירותים אלה אצל חברת פרסום בחיפה.
- כל אחד יכול ליצור חווית משתמש נהדרת.
אינכם יכולים לבנות את האתר בעצמכם. התמקדו בהובלת העסק שלכם ובשיפור המוצרים שלכם. גם המתמחה שלכם, בן דודכם או איש ה-IT, לא יכול לבנות אתר כזה. נדרש הרבה יותר מאשר ידע בסיסי בעיצוב אתרים, במיוחד כאשר בונים מערכות תשלום ומבטיחים אינטגרציה עם המערכות הפנימיות של החברה.
ישנם כלים לבניית אתרים בחינם שיכולים להיות נפלאים להפעלה של אתר עסקי קטן, אך הם אינם מספיק חזקים כדי למלא את צרכיהם של רוב העסקים המבוססים.
עבור אתר האינטרנט שלכם, ייתכן שתצטרכו צוות שיעצב הכל מאפס, מה שדורש מערך מיומנויות ספציפי. תנו למשרד לעיצוב אתרים לעשות את מה שהוא עושה הכי טוב, אך וודאו שעובדיו שואלים את השאלות הנכונות לגבי קהלי היעד לפני שהם מתחילים.
- זה האתר שלכם, כך שאתם תכתיבו את העיצוב.
טבעי לרצות לנהל במיקרו גם את אתר החברה שלכם. למרבה הצער, אלא אם כן אתם מעצבי אתרים, זה לא העבודה עבורכם. אתם צריכים לסמוך על מעצב האינטרנט שלכם אם אתם רוצים שמבקרים באתר יהפכו ללקוחות משלמים.
מעצבי אתרים יבינו את החזון שלכם, אך עליכם לתת להם לעצב בעצמם. הם בקיאים בעבודה הנדרשת ובמה שעוזר למבקרים באתר להפוך ללקוחות משלמים.